Michella Kox, voluit Michella Bregje Laurentien Kox, werd geboren op 7 januari 1980 in de Arnhemse wijk Klarendal. Ze is een Nederlandse mediapersoonlijkheid en realityster die bekendstaat om haar uitgesproken karakter en eerlijke uitspraken. Als 45-jarige heeft Michella al ruim anderhalf decennium in de schijnwerpers gestaan op de Nederlandse televisie.
Bekendheid en carrière in de media
Michella verwierf voor het eerst nationale bekendheid in 2008 door haar deelname aan het RTL 5-programma Dames in de Dop, dat ze wist te winnen. Deze overwinning vormde de start van haar televisiecarrière. Al snel dook Michella op in meerdere realityprogramma’s. Zo deed ze mee aan Echte Meisjes in de Jungle – een populaire survivalshow met oud-realiteitssterren – waar ze in 2011 debuteerde en later opnieuw aan deelnam in 2023 en 2024.
Haar deelnames aan deze show waren spraakmakend. Michella zorgde voor onvergetelijke tv-momenten met haar scherpe tong, variërend van felle ruzies tot komische one-liners. Ook verscheen ze in de spin-off Echte Meisjes op de Prairie (2013) en in programma’s als Lust, Liefde of Laten Lopen (2013) en Shopping Queens VIPS (2015). In Shopping Queens VIPS werd ze “winnares van de week” en verdiende ze 1000 euro aan shoptegoed.
Na haar successen als realitydeelnemer wist Michella zich ook te profileren als presentatrice. In 2016 presenteerde ze haar eigen programma Michella Kox: De Rijdende Vechter en niet lang daarna volgde de praatshow Temptation Talk (2018–2019), waarin ze realitysterren interviewde en de laatste roddels besprak.
Door haar populaire optreden bij Temptation Talk kreeg Michella de kans om meer te doen voor de camera. In 2023 was ze samen met collega-realiteitsster Louisa Janssen te zien in de reeks Michella & Louisa werken mee, waarin het duo verschillende banen uitprobeerde. Michella heeft daarnaast haar veelzijdigheid getoond door muziek uit te brengen: sinds 2012 verschenen er enkele ludieke singles van haar hand, zoals “Lekker voor je” en “Kakkerlak met Nagellak”. Die laatste track verwees speels naar haar reputatie als iemand die – net als een kakkerlak – altijd terugkeert in Echte Meisjes in de Jungle.
Ondernemerschap en geschat vermogen
Naast haar optredens op televisie heeft Michella zich ontpopt als ondernemer en online personality. Zo lanceerde ze een eigen kledinglijn, waarmee ze inspeelde op moderne modetrends. In haar woonplaats Arnhem opende ze zelfs een eigen winkel om deze kleding aan de man te brengen. Ook startte ze een podcast genaamd “Wat een Ellende”, waarin ze op humoristische wijze haar ongezouten mening geeft over uiteenlopende onderwerpen. Op sociale media heeft ze bovendien een grote achterban opgebouwd – alleen al op Instagram heeft ze ruim 225.000 volgers – waardoor ze regelmatig samenwerkingen met merken aangaat en zichzelf als influencer profileert.
Over Michella’s vermogen doen verschillende verhalen de ronde. Exacte cijfers zijn niet openbaar, en volgens sommige bronnen is er weinig met zekerheid over te zeggen. Wel werd bekend dat zij in 2023 te boeken was voor circa €1.295 per half uur voor optredens of presentaties. Dit tarief, gecombineerd met inkomsten uit televisiecontracten, sponsordeals en haar eigen ondernemingen, heeft zeker bijgedragen aan haar financiën. Enkele media schatten Michella’s totale vermogen zelfs op meerdere miljoenen euro’s, al is dit nooit bevestigd met harde cijfers. Duidelijk is in elk geval dat haar jarenlange aanwezigheid in de entertainmentindustrie en haar zakelijke initiatieven haar een comfortabel inkomen hebben opgeleverd.
Persoonlijk leven en bijzondere gebeurtenissen
Michella groeide op in een volkswijk van Arnhem en heeft openlijk verteld over haar moeizame jeugd. Ze noemt zichzelf “verslavingsgevoelig” en kampte in het verleden met een afhankelijkheid van kalmeringsmiddelen, gokken en alcohol. Ondanks deze tegenslagen wist ze haar leven later een positieve wending te geven via haar mediacarrière.
Op privévlak heeft Michella ook vroeg verantwoordelijkheid gedragen. Op 18-jarige leeftijd werd zij moeder van een dochter, Marja Kox, geboren in juni 1998. Later, in januari 2015, stapte Michella in het huwelijksbootje met haar toenmalige partner, maar dit huwelijk hield geen stand en eindigde in een scheiding in februari 2018. In december 2024 beleefde Michella een bijzondere mijlpaal: op 44-jarige leeftijd werd ze grootmoeder toen haar dochter beviel van een kleindochter.
Michella’s leven kent ook opvallende momenten buiten haar gezinsleven. Zo onderging ze meerdere cosmetische ingrepen; na een drastisch gewichtsverlies liet ze in 2017 haar borsten verkleinen, al pakte die operatie helaas verkeerd uit – naar eigen zeggen raakte ze daardoor verminkt. Toch deinst Michella er niet voor terug om zowel de hoogte- als dieptepunten van haar leven met het publiek te delen. Haar openheid over persoonlijke kwesties zorgt geregeld voor bijval en herkenning bij haar volgers.
Invloed en maatschappelijke bijdragen
Als realityster met een grote mond én een groot hart heeft Michella Kox een blijvende stempel gedrukt op de Nederlandse entertainmentcultuur. Haar ongefilterde mening heeft ervoor gezorgd dat ze meermaals het nieuws heeft gehaald, wat haar de reputatie van zowel enfant terrible als publiekslieveling opleverde. Ze weet als geen ander de aandacht vast te houden – niet alleen via televisie, maar ook online. Fans waarderen haar om haar authenticiteit en humor; op social media wordt ze gekscherend zelfs de “Queen of the Jungle” genoemd vanwege haar vele avonturen in de beruchte realityserie.
Hoewel Michella geen traditionele maatschappelijke missie heeft zoals sommige BN’ers, draagt ze op haar eigen manier bij aan het publieke debat. Door openlijk te spreken over thema’s als verslaving en mislukte cosmetische ingrepen doorbreekt ze taboes en laat ze zien dat het oké is om fouten te maken en daar sterker uit te komen. Haar invloed ligt vooral in het bieden van herkenning en vermaak: ze weet mensen te laten lachen, shockeren én soms ook nadenken.
In 2025 waagt Michella zich zelfs buiten de televisiewereld door het theater in te gaan met een eigen one-womanshow. In deze voorstelling – veelzeggend getiteld De Kakkerlak – neemt ze het publiek mee door de hoogte- en dieptepunten van haar leven en carrière. Het feit dat ze nu een theatershow op poten zet, onderstreept haar unieke positie. Michella Kox is niet langer slechts een opvallende verschijning op reality-tv, maar een veelzijdige entertainer die haar persoonlijke verhaal inzet om anderen te vermaken en te inspireren.
Michella heeft zich zo ontwikkeld van een rebelse realityster tot een allround mediapersoonlijkheid en ondernemer. Met haar scherpe tong en gouden hart weet ze al jaren een breed publiek te boeien. Of het nu op televisie, online of binnenkort zelfs op het toneel is – Michella blijft trouw aan zichzelf, en juist daarmee houdt ze haar naam stevig in de spotlights.