Milo ter Reegen is een jonge en populaire contentmaker in de Nederlandse online wereld. Je kent hem misschien als MILO op YouTube, of onder zijn vroegere alias DutchFifaHD. Hij is vooral bekend als het jongste lid van de YouTube-groep De Bankzitters, waar hij samen met zijn vrienden humoristische video’s, muziek en uitdagingen maakt. Maar wie is Milo nu eigenlijk, hoe is hij begonnen, en waar kennen we hem nog meer van? In dit artikel kom je alles te weten over Milo ter Reegen – van zijn achtergrond en jeugd tot zijn carrière bij de Bankzitters en zelfs een kijkje in zijn vermogen.

Over Milo ter Reegen

  • Volledige naam: Milo ter Reegen
  • Geboortedatum: 3 augustus 1999
  • Geboorteplaats: Bergambacht, Zuid-Holland (opgegroeid in Gouda)
  • Leeftijd: 25 jaar (jongste van de Bankzitters)
  • Huidige woonplaats: Utrecht
  • Relatiestatus: Sinds 2019 een relatie met Charlotte Eijgenraam

Milo is een Nederlandstalige YouTuber en online entertainer. Met zijn lengte van 1,94 meter en aanstekelijke lach is hij niet te missen in video’s van de Bankzitters. In zijn vrije tijd slaat hij graag een balletje op de tennisbaan, maar het meest bekend is hij natuurlijk van zijn online presence.

Achtergrondinformatie

Milo’s avontuur als contentmaker begon al op jonge leeftijd. In 2013 opende hij zijn eerste YouTube-kanaal, destijds onder de naam DutchFifaHD, waarop hij voornamelijk video’s plaatste over de voetbalgame FIFA. Wat begon als een hobby – video’s opnemen na school – groeide al snel uit tot iets groters toen zijn kijkersaantallen begonnen te stijgen. Samen met enkele online vrienden richtte Milo in 2017 de groep De Bankzitters op. Dit collectief van YouTubers maakt hilarische content: van gaming challenges tot sketches en muziekparodieën. Binnen de Bankzitters staat Milo bekend als een van de creatieve breinen – hij bedenkt samen met collega Matthy vaak de leukste ideeën.

Na het afronden van de middelbare school schreef Milo zich in bij de Universiteit Utrecht, waar hij Communicatiewetenschap probeerde te studeren. Al snel merkte hij dat studeren moeilijk te combineren viel met zijn groeiende YouTube-carrière. Uiteindelijk besloot hij te stoppen met zijn studie en zich volledig te richten op zijn werk als YouTuber – een keuze die goed heeft uitgepakt, want Milo’s online carrière nam sindsdien alleen maar een grotere vlucht.

Jeugd

Milo werd geboren op 3 augustus 1999 in Bergambacht en groeide op in de omgeving van Gouda in Zuid-Holland. Hij komt uit een gezellig gezin en heeft een jongere zus. Al op de middelbare school bleek dat Milo graag creatief bezig was: in plaats van huiswerk maken was hij regelmatig bezig met het opnemen van YouTube-video’s. Rond 2013 uploadde hij zijn eerste filmpjes, die in het begin nog vrij amateuristisch waren. Toch hield hij vol omdat hij het simpelweg leuk vond om te doen.

Op school onderscheidde Milo zich al van zijn leeftijdsgenoten. Waar klasgenoten na schooltijd vakken vulden of folders rondbrachten, had Milo dat bijbaantje niet nodig – zijn YouTube-kanaal bracht namelijk al op jonge leeftijd wat geld op. Die inkomsten zorgden ervoor dat hij bijvoorbeeld dagelijks de bus naar school kon nemen. Uiteraard stond school nog wel voorop, maar Milo wist toen al dat zijn passie voor online content weleens zijn toekomst zou kunnen worden.

Carrière

Dankzij De Bankzitters en zijn eigen content is Milo uitgegroeid tot een van de bekendere online persoonlijkheden van Nederland. In december 2017 verscheen de allereerste video op het gezamenlijke Bankzitters-kanaal, en sindsdien is het hard gegaan: de groep scoorde al snel honderdduizenden volgers. Een paar hoogtepunten? De Bankzitters wonnen in 2019 een VEED Award voor Beste Nieuwkomer, en in 2021 bereikten ze de mijlpaal van 500.000 abonnees. Milo vierde dat met een ludieke stunt, door als “stroopmannetje” in een ton vol stroop te duiken. Inmiddels is het gezamenlijke kanaal de miljoen abonnees voorbij, en de video’s van de Bankzitters worden door heel veel fans bekeken.

Naast het groepskanaal heeft Milo jarenlang zijn eigen YouTube-kanaal onderhouden. Daarop maakte hij vooral FIFA- en gamingvideo’s en verzamelde daarmee bijna 300.000 abonnees. Tot 2022 uploadde hij regelmatig op zijn eigen kanaal, maar tegenwoordig verschijnt hij vooral in content samen met de andere Bankzitters. Milo is ook buiten zijn eigen kanalen actief: zo deed hij mee aan het YouTube-toernooi Legends of Gaming NL, en hij was te zien in populaire series van collega-creators, zoals Het Jachtseizoen. Daarnaast maakt hij samen met mede-YouTuber Russo de online serie “De Krantjes,” waarin ze op humoristische wijze het nieuws doornemen.

Ook op muzikaal vlak draagt Milo zijn steentje bij. De Bankzitters brengen zo nu en dan nummers uit (vaak met een knipoog), en hun bekendste track “Niks” heeft miljoenen views op YouTube. Milo heeft zelf ook meegedaan aan ludieke diss-tracks, en tijdens Bankzitters-karaoke maakte hij indruk met zijn zangtalent. Bij grote shows in bijvoorbeeld de AFAS Live staat hij regelmatig met de microfoon in de hand op het podium. Van FIFA-gameplay tot muziekopnames – Milo draait er zijn hand niet voor om.

Vermogen

Met zo’n succesvolle carrière online heeft Milo van zijn hobby absoluut zijn werk kunnen maken. Hij verdient aan advertentie-inkomsten op zijn video’s en aan sponsorcontracten met merken. Daarnaast verkopen de Bankzitters merchandise aan fans en hebben ze inkomsten uit muziekstreams en optredens. Milo is ook actief geweest op Twitch als partner, wat betekent dat hij via livestreams donaties en abonnementen kon verdienen. Al deze bronnen bij elkaar zorgen voor een stabiel inkomen.

Hoewel er geen exacte cijfers bekend zijn, is duidelijk dat de inkomsten van Milo aanzienlijk zijn door de grote populariteit van de Bankzitters en het verzilveren van hun online bekendheid via merchandising en samenwerkingen. Een precieze schatting van zijn vermogen is er niet, maar het staat vast dat Milo ter Reegen bewijst hoe je van je passie je beroep kunt maken.

Onderverdeeld in:

Blog,

Laatste Update: februari 13, 2025